Najnoviji izveštaj medijskog portala NHK World-Japan pokazao je na koji način se veštačka inteligencija (AI) koristi u anime i manga industriji. Načelno, ova metoda znatno olakšava posao autorima i omogućava im da se fokusiraju na kreativne aspekte projekta.
NHK-ov izveštaj prikazuje studio K&K Design iz Nagoje koji je poznat po naslovima Napping Princess i After School Dice Club, kao i njihovu primenu generativnog AI-a za izradu dopunskih frejmova u animaciji. Studio tvrdi da ovaj proces tradicionalno traje jednu do dve nedelje, a uz pomoć veštačke inteligencije samo četiri do pet sati. Sve što je potrebno jeste da se unesu odgovarajući parametri zajedno sa početnim i završnim frejmovima, dok AI preuzima ostatak posla – na primer, animiranje pokreta lika od tačke A do tačke B.
Međutim, K&K Design garantuje da animatori pregledaju i dodatno uređuju konačno rezultat kako bi se izbegle greške i održao visok kvalitet. Direktor studija je izjavio da autori i umetnici ne žele previše da se oslanjaju na AI, ali ga koriste jer značajno može uštedeti njihovo vreme koje potom mogu pametnije iskoristiti.
NHK-ov izveštaj prikazuje i 70-godišnjeg manga umetnika Jošimija Kuratu, poznatog po delu Aji Iči Monme. Kurata je objasnio kako mu AI omogućava da stvara još deset godina umesto predviđenih pet, rekavši da zbog starosti mnogo sporije crta. AI mu pomaže u crtanju pozadina, bojenju i doradi skica, što mu omogućava da se posveti kreativnijim aspektima crteža, ali i pisanju priče.
Osim optimizacije procesa stvaranja jedne mange ili animea, AI se koristi i u borbi poput piraterije u industriji. Naime, japanska vlada je nedavno pokrenula projekat vredan 2 miliona dolara za razvoj AI alata koji detektuje piratizovani sadržaj.